Mgr Aleksandra Boroń jest logopedą, absolwentką Instytutu Filologii Polskiej UWr, Podyplomowego Studium Logopedycznego UWr (logopedii ogólnej i klinicznej oraz neurologopedii), a także Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe gromadziła w placówkach oświatowych i gabinetach prywatnych. Specjalizuje się w problematyce zaburzeń płynności mowy u dzieci. W tym zakresie szkoliła się w kraju i za granicą. Jako współpracowniczka Fundacji Agere Aude jest współtwórczynią strony LOGOLab w ramach grantu „LOGOLab – Dialog bez barier” oraz współorganizatorką warsztatów LOGOLab dla dzieci z jąkaniem i ich rodziców, odbywających się przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Promuje wiedzę na temat zaburzeń płynności mowy, także w przestrzeni wirtualnej. Zorganizowała dwie edycje konferencji online „Oblicza niepłynności mowy”. Prowadzi wirtualne spotkania na żywo o tematyce zaburzeń płynności mowy. Prowadzi szkolenia dla logopedów i nauczycieli, warsztaty online dla dzieci z jąkaniem oraz ich rodziców. Od kilku lat prowadzi także zajęcia dla studentów logopedii i neurologopedii Uniwersytetu Śląskiego, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego i innych uczelni. Obecnie mieszkanka pogranicza polsko-niemieckiego, zainteresowana także zagadnieniem wielojęzyczności. Autorka i współautorka publikacji o tematyce logopedycznej oraz przekładu z języka niemieckiego poradnika P. Schneidera Moje dziecko się jąka. Co mogę zrobić? (wyd. Centrum Logopedyczne, Katowice 2017). Laureatka Grantu im. prof. G. J. Bruttena w 2018 roku. W październiku 2021 roku za Jej kwalifikacje i osiągnięcia otrzymała tytuł European Fluency Specialist https://www.europeanfluencyspecialists.eu/