dr Izabela Witkowska, ukończyła filologię polską (IFP, UWr), logopedię i neurologopedię (Podyplomowe Studia Logopedyczne, UWr), emisję głosu (Podyplomowe Studia Logopedyczne – Emisja Głosu, UWr), pedagogikę specjalną (Podyplomowe Studia Pedagogiki Specjalnej – Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie, UWr), Podyplomowe Studia Wychowania Przedszkolnego i Edukacji Wczesnoszkolnej (UWr).
Napisała pracę doktorską „Czytanie i pisanie w terapii zaburzeń mowy prowadzonej metodą Dyna-Lingua M.S.” pod kierunkiem dr hab. Małgorzaty Młynarskiej, prof. UWr.
Zdobyła certyfikat metody Dyna–Lingua M.S. M. Młynarskiej i T. Smereki oraz certyfikat Metody Glottodydaktycznej B. Rocławskiego. Ukończyła kursy asertywności i warsztaty logorytmiczne. Ma stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
Prowadziła zajęcia na podyplomowych studiach logopedycznych: Mowa ciała, Wady wymowy przedszkolne i wczesnoszkolne, Dyzartria, Logorytmika i muzykoterapia, Diagnoza czytania i pisania,Warsztat pracy z dzieckiem dyslektycznym.
Zajęcia Emisja głosu prowadzi w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr.
Ważniejsze publikacje:
- Praca nad koordynacją ruchową w terapii dziecka dyslektycznego prowadzona metodą Dyna Lingua M.S.[w] Afazja i autyzm. Zaburzenia mowy oraz myślenia, red. M. Młynarska, T.Smereka, Wrocław 2007.
- Praca nad rozwojem mowy czynnej metodą Dyna Lingua M.S. u pacjentki z dysfazją sensoryczną, [w] Logopedia u progu XXI wieku, red .M. Młynarska, T. Smereka, Wrocław 2010.
- Techniki ruchowe wspierające rozwój mowy oraz czytanie i pisanie w metodzie Dyna Lingua M.S., [w] Metoda Terapeutyczna Dyna Lingua M.S.w leczeniu autyzmu, red. M.Młynarska, T. Smereka , Wrocław 2011
- Czytanie i pisanie w terapii mowy prowadzonej metodą Dyna Lingua M.S . -prezentacja prób badawczych, [w] Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii pod red M. Kurowskiej i E. Wolańskiej, Warszawa 2015