Z radością informujemy, że już od stycznia zaczyna działalność sekcja logopedyczna w SKNJ UWr (sknj@uwr.edu.pl). Opiekunem naukowym SKNJ UWr jest dr Marta Śleziak, opiekunem sekcji logopedycznej – mgr Lucyna Kościelniak, przewodniczącym SKNJ – Jan Krzywdziński. Zapraszamy do współpracy!
PLAN PRACY SEKCJI LOGOPEDYCZNEJ SKNJ: STYCZEŃ – CZERWIEC 2022
Będziemy pracować w formie warsztatowo-wykładowej z dyskusją uczestników na zakończenie spotkania
- Podstawy metody oddechowej Butejki (warsztaty). Prowadzenie: dr Gabriela Dragun. Termin: 25 stycznia 2022, godz. 17.00-18.30. Student umie mierzyć pauzę kontrolną i wykonywać prawidłowo ćwiczenia pozwalające na jej zwiększenie, zna zależność między powolnym i głębokim oddechem wg Butejki a innymi typami oddychania. Student zna zależność między wysokością pauzy kontrolnej a zaburzeniami oddechu oraz wpływ co2 na mechanizm oddechowy. Student stosuje techniki spowalniające oddech i zwiększające odporność, regulujące autonomiczny układ nerwowy. Zna proste techniki relaksacji z wykorzystaniem pomniejszonego oddychania wg Butejki. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6dZJ8EXFWZLUF4RZ7ek9eRbaI3-yI58Usgpcpu6UUWw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=75ea237c-b53e-49e8-8406-fb8d1c8ef40f&tenantId=2b71bef9-3b13-4432-b5f4-1f5ac2278d0c
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego. Przegląd metod terapeutycznych (warsztaty). Prowadzenie: mgr Jolanta Skowronek. Termin: 22.02.2022, godz. 17.00-18.30. Student wie, jakie są cechy oraz trudności wynikające z występowania Centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego. Wie, jaki są możliwości diagnozy oraz terapii zaburzeń wyższych funkcji słuchowych. Umie pokierować rodziców i wstępnie wytłumaczyć im podłoże trudności ich dzieci oraz możliwe kierunki działania. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3axdhZOp_0h03CXpP9RvJaIRUXUlAb5jMtvM3YpE–WjA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=55a46447-300c-4119-9fdd-8e0c3034c0dc&tenantId=2b71bef9-3b13-4432-b5f4-1f5ac2278d0c
- Podstawy ekonomii dla przyszłych logopedów (warsztaty). Prowadzenie: dr Paweł Łagowski. Termin: marzec. Student wie, jakie są możliwości zatrudnienia w zawodzie logopedy (umowa o pracę, zlecenie, działalność gospodarcza); student zna podstawowe kroki, które należy podjąć, aby założyć własną działalność gospodarczą i podstawowe formy opodatkowania swojej pracy. https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aDxr6iiV_EPpWzD7InbTHen8yrslIkjYMa9j7njSt_kg1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=a5215204-2dd3-4f81-998d-19efd6030d49&tenantId=2b71bef9-3b13-4432-b5f4-1f5ac2278d0c
- Ćwiczenia podniebienia miękkiego, praca z nosowaniem (warsztaty). Prowadzenie: mgr Lucyna Kościelniak. Termin: 21 maja, godz. 16.45, sala 143 w IFP UWr. Student wie, na czym polega nosowanie i potrafi przeprowadzić badanie przesiewowe; student wie, kiedy odsyłać pacjenta do lekarza specjalisty; student wie, jaki wpływ ma nosowanie na poprawną artykulację; student potrafi zaplanować ćwiczenia podniebienia miękkiego, które zniwelują problem nosowania u konkretnego dziecka. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aQ_Ge2Jm_42FX4bkD7ZIyF6fgNSFDrb8LQIMhrjImEwg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5bec3d3d-24d0-4264-baee-bd2333be2dbc&tenantId=2b71bef9-3b13-4432-b5f4-1f5ac2278d0c
- Wybiórczość pokarmowa – problem psychologiczny czy logopedyczny (wykład), prowadzenie: mgr Dagmara Jakubczyk-Szwarc. Termin: 21 maja, sala 143 w IFP UWr. Student wie, czym jest wybiórczość pokarmowa; zna podstawowe pojęcia związane z terapią karmienia; potrafi różnicować trudności w karmieniu i zaburzenia karmienia. Potrafi rozpoznać sygnały alarmowe oraz podać przyczyny. Student zna podstawowe zasady postępowania; potrafi wstępnie pokierować rodziców. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afbI62a2pytxa7F2R0fO9FcWVLiIGPaHsSYNiQkUQK1k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=98aabc6d-f51a-42a4-ad4a-84832d1e5697&tenantId=2b71bef9-3b13-4432-b5f4-1f5ac2278d0c
- Dziecko dwujęzyczne w gabinecie logopedycznym. Diagnoza i założenia terapeutyczne (wykład), prowadzenie: dr hab. Anna Majewska-Tworek. Termin: 21.06.2021 godz. 17.00-18.30. Student wie, jakie są szanse i trudności wynikające z wychowania dziecka w warunkach bilingwizmu. Wie, jak ocenić sytuację językową dziecka bilingwalnego. Umie zastosować odpowiednie podejście logopedyczne i metody glottodydaktyczne w pracy z dzieckiem dwujęzycznym. Aby zgłosić chęć udziału w wykładzie należy kliknąć w link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aqBD0wLcQ8v-0r9sPdNLjbSizdHRtn3r095x5wM6vwIY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a58b3faf-f5a9-4d37-80ed-fdb895008022&tenantId=2b71bef9-3b13-4432-b5f4-1f5ac2278d0c
Uczestnictwo w warsztatach: na podstawie listy zapisów. Liczebność grupy będzie ustalać prowadzący. Uczestnictwo w wykładach: bez ograniczeń.
Warsztaty i wykłady kierowane są do wszystkich językoznawców, słuchaczy KSPL UWr, także do „nielogopedycznych” członków Koła oraz wszystkich innych zainteresowanych osób. Informacja o zapisach będzie przekazywana podczas zajęć, a także mailowo – do zainteresowanych studentów. Informacje o działalności sekcji będą pojawiać się także na koncie fejsbukowym SKNJ UWr