PROGRAM
Kwalifikacyjnych Studiów Podyplomowych Logopedycznych
logopedia ogólna i kliniczna (od roku ak. 2020/21)
Program Studiów trwa 4 semestry nauki i zakłada 610 godzin zajęć (w tym 140 godzin praktyk zawodowych).
Łączna liczba punktów ECTS: 45.
| L.P. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Forma zajęć | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
| 1. | Wstęp do logopedii | 10 | W | ZnO | 1 | ||
| 3. | Psychologiczne podstawy terapii logopedycznej | 9 | K | ZnO | 1 | ||
| 4. | Psychologia rozwojowa dziecka | 15 | K | ZnO | 1 | ||
| 6. | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | 15 | K | ZnO | 1 | ||
| 7 | Pedagogika specjalna | 15 | K | ZnO | 1 | ||
| 8. | Fonetyka artykulacyjna z elementami fonologii | 25 | K | ZnO | 2 | ||
| 9. | Podstawy funkcjonalnego opisu języka | 20 | K | ZnO | 2 | ||
| 10. | Medyczne podstawy logopedii | 18 | K | ZnO | 1 | ||
| 11. | Logorytmika | 10 | K | ZnO | 1 | ||
| 12. | Emisja głosu z elementami logopedii artystyczneJ | 8 | Wrszt | Zal. | 0 | ||
Semestr II
| L.P. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Forma zajęć | Formazaliczenia | Punkty ECTS | ||
| 1 | Problemy psychiczne u dzieci, młodzieży i dorosłych | 15 | W | ZnO | 2 | ||
| 2. | Diagnoza logopedyczna | 18 | K | ZnO | 1 | ||
| 3 | Podłoże genetyczne zaburzeń mowy | 9 | W | ZnO | 1 | ||
| 4. | Metodyka diagnozy i terapii dyslalii | 20 | W | ZnO | 2 | ||
| 5. | Opóźniony rozwój mowy. Diagnoza i terapia | 18 | K | ZnO | 1 | ||
| 6. | Zaburzenia czytania i pisania. Diagnoza i terapia | 20 | K | ZnO | 2 | ||
| 10. | Logorytmiczny trening słuchowy | 5 | Wrszt | Zal | 0 | ||
| 10. | Praktyka logopedyczna (obserwacja uczestnicząca – 40 godz., staż w samodzielnie wybranym ośrodku – 30 godzin) | 70 | Lab | ||||
Semestr III
| L.P. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Forma zajęć | Formazaliczenia | Punkty ECTS | |
| 1. | Narzędzia diagnostyczne w praktyce logopedycznej | 10 | K | ZnO | 1 | |
| 2 | Metody postępowania logopedycznego | 10 | K | ZnO | 1 | |
| 3 | Wstęp do afazjologii | 9 | W | E | 1 | |
| 4 | Diagnoza i terapia afazji | 18 | K | ZnO | 1 | |
| 5 | Wstęp do balbutologopedii | 9 | W | ZnO | 1 | |
| 6. | Diagnoza i terapia jąkania w wieku przedszkolnym i szkolnym | 18 | K | ZnO | 1 | |
| 8. | Diagnoza i terapia dyzartrii | 20 | K | ZnO | 2 | |
| 9 | Regulacja napięcia mięśniowego w obszarach kluczowych dla oddechu i mowy u osób z dyzartrią | 10 | Wrszt | Zal. | 0 | |
| 10. | Dyslalia. Metody korygowania wad wymowy | 20 | K | ZnO | 2 | |
| 11. | Muzyka w profilaktyce i terapii | 10 | K | ZnO | 1 | |
| 12. | Świadomość ciała w ruchu i przestrzeni | 10 | Wrszt | zal | 0 | |
SEMESTR IV
| L.P | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Forma zajęć | Formazaliczenia | Punkty ECTS |
| 1. | Ortodoncja | 9 | K | ZnO | 1 |
| 2. | Zaburzenia mowy u osób z rozszczepem wargi i podniebienia | 10 | W | ZnO | 1 |
| 3. | Foniatria | 9 | K | ZnO | 1 |
| 4. | Jąkanie u młodzieży i dorosłych | 9 | K | ZnO | 1 |
| 5. | Surdologopedia | 30 | K | E | 2 |
| 6. | Audiologia | 9 | K | ZnO | 1 |
| 7. | Praktyka logopedyczna (obserwacja uczestnicząca – 40 godzin, staż w samodzielnie wybranym ośrodku – 28 godzin; kolokwium podsumowujące z opiekunem praktyk w IFP – 2 godziny) | 70 | Lab | ZnO | 7 |
przygotowała dr hab. Anna Majewska-Tworek
